Scholing voor het gebruik van technologie in de zorg is belangrijk omdat het de kwaliteit van zorgverlening kan verbeteren en de cliëntveiligheid kan vergroten. Het is belangrijk om voldoende kennis en kunde op te doen over het gebruik van Momo BedSense om er zeker van te zijn dat de BedSense op een effectieve manier wordt ingezet. Daarnaast willen zorgverleners leren hoe ze de BedSense kunnen integreren in het dagelijks werk zodat deze werkwijze ondersteunend is aan het werkproces.
Doelstelling
Alle teamleden (inclusief behandelaren) informeren over het nut en de noodzaak, en hen trainen in de toepassing van de BedSense vóór ingebruikname.
Checklist/stappenplan
- Bespreek met de leverancier wat zij kunnen betekenen in de scholing. Momo Medical heeft als aanbod trainingsmateriaal en filmpjes. Plan de start samen met een adviseur van Momo Medical.
- Bespreek welke kennis en kunde medewerkers nodig hebben en verzamel informatiemateriaal.
- Ga na hoe nieuwe medewerkers getraind gaan worden, ontwikkel een aanbod en leg vast wie dat gaat doen.
- Plan de scholing/training voor medewerkers.
- TIP: plan de scholing dicht bij het moment van ingebruikname, zodat de opgedane kennis direct toegepast kan worden en niet verloren gaat.
- Ga na hoe ZZP’ers werkinstructies ontvangen, zodat zij ook volgens de nieuwe werkwijze aan de slag kunnen. Ontwikkel een aanbod en leg vast hoe de ZZP-ers instructie gaan ontvangen.